۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » سلامت همگانی
  • شناسه : 14306
  • 28 مرداد 1392 - 5:55
  • 60 بازدید
  • ارسال توسط :

سندرم نوار ایلیوتیبیال ITB Syndrome

سندرم نوار ایلیوتیبیال ITB Syndrome شایع‌ترین علت درد قسمت خارجی زانو است و در دونده‌هایی که اخیراً مسافت دویدن خود یا شرایط محیطی که در آن می‌دوند را تغییر داده‌اند و یا از کفش نامناسبی برای دویدن استفاده می‌کنند، رخ می‌دهد. زمین‌های سفت و نامناسب یا تمرین در سرازیری و سراشیبی‌ها می‌تواند از علل مساعدکننده […]

سندرم نوار ایلیوتیبیال ITB Syndrome

شایع‌ترین علت درد قسمت خارجی زانو است و در دونده‌هایی که اخیراً مسافت دویدن خود یا شرایط محیطی که در آن می‌دوند را تغییر داده‌اند و یا از کفش نامناسبی برای دویدن استفاده می‌کنند، رخ می‌دهد. زمین‌های سفت و نامناسب یا تمرین در سرازیری و سراشیبی‌ها می‌تواند از علل مساعدکننده این عارضه باشد. مردان بیشتر به این مشکل دچار می‌شوند و در زنان مبتلا به این مشکل باید احتمال وجود بی‌اشتهایی عصبی (آنورکسیا نروزا) را مد نظر داشت. این مشکل در اثر میکروتروماهای مکرر ایجاد می‌شود و ممکن است التهاب در باند ایلیوتیبیال بر اثر خم شدن و باز شدن مکرر زانو اتفاق بیفتد.

سندرم نوار ایلیوتیبیال با درد سمت خارج زانو هنگام فعالیت و گاه شنیدن صدای پاپ (ترق) تظاهر کند. حساس بودن هنگام لمس نوار ایلیوتیبیال در سمت خارج زانو و در محل عبور آن از کوندیل خارجی فمور وجود دارد و تست‌های اختصاصی این عارضه نظیر تست Malacrea’s و علامت Renne’s Creak در این افراد مثبت می‌شود.

درمان اولیه شامل PRICE و NSAIDs و ماساژهای اختصاصی است. درمان طولانی‌مدت شامل تمرین متقاطع (Cross Training)، فیزیوتراپی (ورزش‌های انعطاف‌پذیری و کششی با تأکید بر عضلات همسترینگ، گلوتئال- ابداکتورها و ITB) ، فونوفورزیس و یونتوفورزیس است. بسته به مورد تزریق موضعی استروئید ممکن است نیاز شود.

دکتر پورغریب
مسئول کمیته آموزش
هیأت پزشکی ورزشی استان تهران

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

Visit Us On FacebookVisit Us On Instagram