۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

  • شناسه : 3688
  • 10 خرداد 1394 - 11:05
  • 215 بازدید
  • ارسال توسط :
سیدمحمد پولادگر، رییس فدراسیون تکواندو:با تک محوری مبارزه می کنم/ قهرمانی امسال با ۲۰۱۱ قابل مقایسه نیست

سیدمحمد پولادگر، رییس فدراسیون تکواندو:با تک محوری مبارزه می کنم/ قهرمانی امسال با ۲۰۱۱ قابل مقایسه نیست

تیم ملی تکواندوی مردان ایران به تازگی موفق شد با کسب ۳ مدال طلا و یک برنز با اقتدار عنوان قهرمانی مسابقات جهانی روسیه را از آن خود کند. این دومین قهرمانی تکواندوکاران کشورمان در جهان محسوب می شود. همچنین نخستین مدال زنان تکواندوکار ایران در عرصه جهانی نیز در روسیه کسب شد تا موفقیت […]

تیم ملی تکواندوی مردان ایران به تازگی موفق شد با کسب ۳ مدال طلا و یک برنز با اقتدار عنوان قهرمانی مسابقات جهانی روسیه را از آن خود کند. این دومین قهرمانی تکواندوکاران کشورمان در جهان محسوب می شود.
همچنین نخستین مدال زنان تکواندوکار ایران در عرصه جهانی نیز در روسیه کسب شد تا موفقیت های هوگوپوشان ایران زمین ارزش دو چندانی پیدا کند.
سیدمحمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی ضمن بازدید از بخش های مختلف ایرنا گفت وگوی مفصلی را انجام داد که شرح آن را در زیر می خوانید:
**رسیدن به موفقیت اتفاقی نیست
رییس فدراسیون تکواندوی ایران گفت: در ورزش ما اکثرا تیم ملی بزرگسالان مورد توجه رسانه ها و مسئولان است، درحالی که در فدراسیون های ورزشی موضوعات مختلفی دنبال می شود تا موفقیتی به دست آید که از جمله این موارد می توان به استعدادیابی، برنامه ریزی، پشتوانه سازی و جوانگرایی اشاره کرد.
وی افزود: اگر تکواندوی ایران در سالهای اخیر به موفقیت دست یافته و عناوین مختلف قهرمانی را در آسیا و جهان از آن خود می کند، به دلیل برنامه ریزی و تلاش هایی است که در رده های سنی مختلف مردان و زنان رخ داده است و هرگز نمی توان این نتایج درخشان را اتفاقی دانست.
پولادگر در مورد رشد تکواندوی ایران در سطح جهان گفت: از سال ۱۹۹۹ که در سطح جهان مدعی شدیم، رسیدن به عنوان قهرمانی جهان قابل پیش بینی بود و تیمی که ۶ دوره به نایب قهرمانی رسید باید بالاخره قهرمان جهان می شد.
وی خاطرنشان کرد: حتی سال ۲۰۰۳ تیم بسیار قدرتمندی داشتیم که در پنج روز رقابت های قهرمانی جهان، چهار روز در صدر جدول بود و تمامی عوامل برگزاری با بی انصافی نماینده کره جنوبی را به مدال طلا رساندند تا قهرمانی از چنگ ایران خارج شود.
رییس فدراسیون تکواندوی ایران ادامه داد: باتوجه به شرایطی که پس از مسابقات جهانی ۲۰۱۳ مکزیک بر تکواندوی جهان ایجاد شد و مسیررسیدن به المپیک تغییر کرد و کار برای همه سخت شد.
**سهمیه المپیک به ورزشکار داده می شود نه کشور
رییس فدراسیون تکواندوی ایران در ادامه گفت: سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو در رشته تکواندو به ورزشکار داده می شود نه به کشور، که این مساله واقعا کار را دشوار خواهد کرد.
وی افزود: هر تکواندوکاری که در رنکینگ یک تا ششم وزن خود باشد به المپیک می رسد و جالب این است که اگر او مصدوم شود و المپیک را از دست بدهد باید نفر دیگر آن کشور در بین ۲۰ نفر اول وزن خود باشد تا بتواند به المپیک برسد و در غیر این صورت سهمیه آن کشور از دست می رود.
پولادگر افزود: به همین دلیل می گویم که مسابقات جهانی روسیه در سال ۲۰۱۵ با پیکارهای ۲۰۱۱ که ایران در آن قهرمان شد قابل مقابسه نیست، چراکه سال ۲۰۱۱ سهمیه المپیکی در کار نبود. با تمامی این تفاسیر خداوند را شاکرم که عنوان قهرمانی جهان را به خود اختصاص دادیم و حتی نفراتی که به مدال نرسیدند نیز مبارزات جانانه ای ارایه کردند.
**سرمایه گذاری هنگفت روس ها
پولادگر با اشاره به اینکه شرایط تکواندوی جهان هر روز در حال تغییر است، اظهار داشت: باید پذیرفت که ورزش جهان در حال سرمایه گذاری در ورزش تکواندو است و این موضوع به خوبی در میزبانی روسیه قابل لمس بود.
وی افزود: هزینه ۲ میلیون دلاری برای میزبانی نشان دهنده جایگاه والای تکواندو در جهان است و با تمامی این تفاسیر باید از جایگاه خود مراقبت کنیم چراکه مردم از ما انتظار دارند و امیدوارم به رشته تکواندو در اندازه ای که مردم توقع دارند، توجه شود.
رییس فدراسیون تکواندوی ایران خاطرنشان کرد: ما در رده های سنی پایه هم قهرمان جهان و آسیا هستیم و با یک اتفاق به قهرمانی جهان نرسیده ایم که برای حفظ این جایگاه نیاز به سرمایه گذاری داشته باشیم.
پولادگر با تاکید براینکه لیگ های مختلف فدراسیون تکواندو یکی از عوامل مهم در موفقیت های این رشته است، عنوان کرد: واقعا این لیگ ها بیشترین سهم را در پیروزی های ما داشته است.از همین لیگ ها مربیان و هوگوپوشان در رده های سنی مختلف به تیم ملی رسیده و افتخار آفرین شده اند.
**برخی ها افتخارات اینچئون را اتفاقی می دانستند
وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی ها موفقیت های تکواندوی ایران در بازیهای آسیایی اینچئون را اتفاقی می دانستند گفت: آنها معتقد بودند ایران در گوانگژو نیز به ۳ طلا رسیده و کسب ۴ مدال طلا در اینچئون کار چندان بزرگی نیست و خوشحالم از اینکه در جهانی روسیه به آنان ثابت کردیم که موفقیت اتفاقی به دست نمی آید.
رییس فدراسیون تکواندوی ایران گفت: از ۸ مدال طلایی که در جهانی روسیه در بخش مردان توزیع شد ۳ مدال طلا به ایران رسید و ۵ طلای دیگر بین ۵ کشور تقسیم شد که این مساله توان تیم ملی ایران را به اثبات رساند.
وی افزود: حتی به غیر از ۳ طلای دیگری که کسب کردیم دو جوان دیگر تیم ایران (کاظمی و یعقوبی) نیز شایسته فینالیست شدن بودند که با کلاس بالای مبارزات خود را به حریفان نشان دادند.
پولادگر تاکید کرد: قهرمانی مقتدرانه در مسابقات جهانی روسیه ثمره همت و برنامه ریزی خانواده بزرگ تکواندو بوده و همچون گذشته اجازه نمی دهیم که فردی آن را به نام خود بنویسد.
**با واژه «من » مبارزه می کنم
رییس فدراسیون تکواندو با تاکید براین که همواره با واژه من و تک محوری مبارزه خواهد کرد، گفت: همه آفتی که منجر به شکست آدمی می شود، واژه من و تک محوری است.
وی افزود: با تمامی مربیان و بازیکنانی که صحبت می کنیم همه معتقدند هستند، ناهنجاری هایی که چند سال قبل به وجود آمد نتیجه« من بودن» برخی ها بود.
پولادگر تاکید کرد: آدم با اعتقاد و تلاش می تواند در عرصه های مختلف به موفقیت دست یافته و اجازه ورود آفت ها را ندهد.
وی در پاسخ به این سوال که در مسابقات جهانی روسیه چه فاکتورهای جدیدی وجود داشت ، عنوان کرد: از لحاظ تجهیرات برای نخستین بار در کلاه تکواندوکاران سنسور قرار داده شده بود. البته اتفاق عجیب این رویداد قرار گرفتن داوران در فاصله بیش از ۳ متری شیاپچانگ بود درحالی که این فاصله باید نیم متر باشد.
رییس فدراسیون تکواندوی ایران اظهار داشت: همچنین سالن مسابقات با ۵ شیاپچانگ و روکشی پوشانده شده بود که مشخص نبود متعلق به کدام برند است. با این حال دو مورد را در نامه ای به اطلاع فدراسیون جهانی رساندیم چراکه همواره با این مسایل مبارزه کرده ایم.
وی افزود: در مسابقات آسیایی ازبکستان که قهرمان شدیم به حضور ۱۱ داور اهل کره جنوبی در مقایسه به تنها ۲ داور ایرانی اعتراض کردیم که برخی ها عنوان کردند به دنبال زمینه چینی برای شکست احتمالی در اینچئون هستیم.
**قطعا در ریودوژانیرو بهتر از لندن خواهیم بود
وی در خصوص پیش بینی خود از المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو گفت : اهل پیش بینی و قول دادن نیستم اما حتما در ریو بهتر از لندن هستیم. البته رسیدن به المپیک امسال همانند یک شطرنج است.
پولادگر افزود: هر چند هر کشور می تواند ۴ سهمیه المپیک را در رشته تکواندو کسب کند اما این سهمیه تنها در مسابقات جایزه بزرگ به صورت کامل ارایه می شود.
رییس فدراسیون تکواندو خاطرنشان کرد: هر تکواندوکاری که در رنکینگ اول تا ششم وزن خود در پایان مسابقات جایزه بزرگ قرار بگیرد راهی المپیک خواهد شد. این مساله را بگویم که در مسابقات انتخابی قاره ای تنها ۲ سهمیه به کشورها داده خواهد شد.
**اخلاق مداری در ورزش دارای اهمیت است
این مقام مسوول با تاکید براین که اخلاق مداری در ورزش دارای اهمیت است، گفت: در دوره اخیر وزارت ورزش و جوانان تمرکز روی اخلاق مداری بیش از گذشته است و ایجاد معاون فرهنگی با اهداف و بودجه مستقل نشان دهنده اهمیت مقوله اخلاق است.
وی افزود: مدرس اخلاق نظری در کشور ما زیاد است اما معتقدم یک دقیقه کار اخلاق عملی نتیجه بسیار بهتری از هزاران ساعت درس اخلاق نظری دارد.
پولادگر افزود: در دین اسلام بر اخلاق تاکید ویژه ای شده است و بسیار خوشحالم موفقیت های تیم ملی تکواندوی ایران در مسابقات جهانی روسیه همزمان با عید مبعث به دست آمد.
**اساسنامه فدراسیون ها نیاز به تغییر داشت
وی در مورد تغییرات در اساسنامه فدراسیون های ورزشی گفت : در این تغییرات مشارکت نداشته اما در جریان هستم و معتقدم در بخش هایی، تصمیمات برای تغییر کاملا ضروری و درست اتخاذ شده است .
پولادگر افزود: این اساسنامه برای ۱۵ سال قبل است و نسخه آن برای همه فدراسیون ها یکی است بنابراین بعد از سالها نیاز به تغییرات داشت. به طور مثال تغییرات اساسی در روند ثبت نام نامزدهای احراز پست ریاست فدراسیون ها صورت گرفت که این مساله واقعا ضروری بود.
وی در مورد انتخاب حسین رفعتی به عنوان دبیرکل فدراسیون جهانی تکواندو خاطرنشان کرد: او ۴۰ سال است که در آمریکا زندگی و تجارت می کند و به دلیل تجربه، خلاقیت و تلاش هایی که دارد از سوی دکترچو (رییس فدراسیون جهانی) به عنوان دبیر کل انتخاب شد. به طور یقین جایگاه ایران در انتخاب او تاثیر داشته است.
**درمورد کادرفنی زنان تصمیم نگرفته‌ایم
وی با ابراز شادمانی از کسب نخستین مدال زنان تکواندوی ایران در جهان گفت: خدا را شاکرم که این طلسم شکسته شد.چندی قبل اعلام کردیم که در تیم های نوجوانان و جوانان دختران، نفراتی هستند که می توانند در رده سنی بزرگسالان موفق باشند.
پولادگر یادآور شد: به غیر از خانم کیمیا علیزاده از عملکرد دیگر نفرات راضی نیستم و معتقدم آنان توانایی بیشتری داشتند. در همین زمینه هنوز در مورد آینده کادر فنی تیم زنان تصمیمی نگرفته ایم.
رییس فدراسیون تکواندو در پایان نظر خود را در مورد اسامی زیر که توسط خبرنگار ایرنا مطرح شد، اینگونه پاسخ داد:
بیژن مقانلو: مربی فهیم و مسوولیت پذیر
هادی ساعی:قهرمان همیشه زنده در تاریخ تکواندو
کیمیا علیزاده: فرصت طلایی برای تکواندوی بانوان
یوسف کرمی: ذخیره قابل اطمینان برای تکواندوی ایران
کانگ:نقطه آغاز تحول بزرگ تکواندوی ایران
فرزان عاشورزاده: قهرمانی با شخصیت که بزرگتر از سن خودش رفتار می کند
گفت و گو از: امیر میرزاییان( منبع خبرگزاری ایرنا)

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

Visit Us On FacebookVisit Us On Instagram