۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

  • شناسه : 2218
  • 05 اردیبهشت 1394 - 13:26
  • 377 بازدید
  • ارسال توسط :
عمیدی: همیشه معادلات در مسابقات جهانی برهم می‌خورد

عمیدی: همیشه معادلات در مسابقات جهانی برهم می‌خورد

امید عمیدی ملی پوش شایسته استان تهران که در دومین سابقه حضور خود در جهانی به کسب مدال امیدوار است. تکواندوکار وزن هفتمی تیم ملی معتقد است در سال ۲۰۱۳ تجربه و برنامه لازم را نداشته اما امسال تمام تلاش خود را بکار بسته تا بتواند بر روی سکوی جهانی بایستد. عمیدی می گوید اگر […]

امید عمیدی ملی پوش شایسته استان تهران که در دومین سابقه حضور خود در جهانی به کسب مدال امیدوار است. تکواندوکار وزن هفتمی تیم ملی معتقد است در سال ۲۰۱۳ تجربه و برنامه لازم را نداشته اما امسال تمام تلاش خود را بکار بسته تا بتواند بر روی سکوی جهانی بایستد.
عمیدی می گوید اگر بتواند امتیازات خوبی را در روسیه برای خود جمع کند، می تواند به حضور در ریو هم امیدوار شود. او معتقد است، مسابقات جهانی می تواند معادلات را برهم زند!
* بعد از یک مصدومیت طولانی مدت دوباره به تیم ملی بازگشتی. ۹۳ چطور گذشت؟
– بد نبود اما خیلی خوب هم نبود. خدا را شکر دوران مصدومیتم تمام شد و بعد از آن در هر رویدادی که حضور داشتم البته بغیر از جام فجر؛ توانستم بر روی سکو بایستم.
* از پروسه انتخاب شدنت بعنوان نفر وزن ۸۷- کیلوگرم اعزامی به مسابقات جهانی می گویی؟
– با توجه به طلای رقابتهای ارتش‌های جهان توانستم به اولین مرحله انتخابی تیم ملی راه پیدا کنم. بعد از آن نیز برابر رقبایم به برتری رسیدم و در انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات جهانی به مصاف شیری رفتم. مرتضی بازیکن قلدری است و قدرت بدنی بسیار بالایی داشت. برای همین هم برابر او با برنامه مبارزه کردم البته مصدومیت هم داشتم و اگر کمک دکتر تیم نبود نمی‌توانستم رقابت کنم
amidi1
* تو در روسیه دومین حضورت در جهانی را تجربه خواهی کرد؟
– همینطور است. روسیه دومین آوردگاه جهانی من است. مکزیک تجربه خوبی برای من بود و امیدوارم از تجربیاتش نهایت استفاده را در روسیه ببرم.
* در مکزیک چه اتفاقی افتاد که از کسب مدال بازماندی؟
– در مکزیک بدنم خالی کرد. بعد هم که اولین سابقه حضورم بود و برنامه نداشتم. فکر می کردم جهانی هم مثل همه مسابقات دیگر است اما واقعا این رقابتها طوری دیگر است و باید از تک تک لحظاتت استفاده کنی
OMID.AMIDI,M
* در این دوره تو در یک وزن بالاتر رقابت می کنی.
– بله. من پس از مصدومیتم و برای حضور در اردوهای تیم ملی بنا را برای رقابت در وزن هفتم گذاشتم. در این وزن راحت تر مبارزه می کنم.
* چرا؟
– هم از دردسر کاهش وزن راحت شدم و هم اینکه من در وزن ۸۰- کیلوگرم سرعت خوبی نسبت به حریفانم داشتم بنابراین وقتی در یک وزن بالاتر حضور دارم نسب به تکواندوکاران این وزن سرعتم بیشتر است و راحت تر مبارزه می کنم.
* مهمترین حریفانت چه کشورهایی هستند؟
– رادیک از آذربایجان، انگلیس، تونس، فرانسه، ترکیه و هلند همه از خوبها هستند. البته معتقدم جهانی برای هیچ وزنی راحت نیست. معادلات در جهانی همیشه برهم میخورد. قرعه کشی مهم است. شرایط بازیکن در روز مسابقات مهم است. همه و همه در نتیجه آن روز شما تاثیرگذار است.
* حضور در اردوهای تیم ملی چقدر باعث تغییر تو شده است؟
– تنوع تکنیک من بسیار کم بود اما در این دوره خیلی تغییر کرده‌ام. تنوع ضرباتم بیشتر شده و در هر مبارزه و برای هر بازیکن برنامه خاص دارم و در حین مسابقه صحبت‌های کادرفنی را به خوبی گوش می دهم.
* فکر می کنی با کسب مدال در مسابقات جهانی چقدر شانس حضور در المپیک ریو را داشته باشی؟
– من فعلا تمام تمرکزم برای شرکت در مسابقات جهانی است و تلاش خودم را خواهم کرد. اگر بتوانم مدال جهانی بگیرم قطعا شانس حضور در المپیکم بیشتر می شود.
* با این تفاسیر فکر می کنی چه مدال در جهانی بگیری؟
– گفتم که مسابقات جهانی قابل پیش بینی نیست. من برای مدال طلا به روسیه می‌روم اما دیگر هرچه خدا بخواهد.
* فکر می کنی ۹۴ چگونه باشد؟
– ۹۴ سال سرنوشت است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

Visit Us On FacebookVisit Us On Instagram