۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » سلامت همگانی
  • شناسه : 14307
  • 28 مرداد 1392 - 5:56
  • 64 بازدید
  • ارسال توسط :

مفصل مصنوعی نتیجه‌ مداوای دیرهنگام زانو

مفصل مصنوعی نتیجه‌ مداوای دیرهنگام زانو   نایب رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی به ورزشکاران توصیه کرد در صورتی که دچار آسیب دیدگی‌ زانو و رباط صلیبی ACL شدند به موقع به پزشک مراجعه کنند تا بتوانند به فعالیت ورزشی خود ادامه دهند. دکتر محمد رازی درباره عمل جراحی تعویض مفصل زانو با بیان این که […]

مفصل مصنوعی نتیجه‌ مداوای دیرهنگام زانو

 

نایب رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی به ورزشکاران توصیه کرد در صورتی که دچار آسیب دیدگی‌ زانو و رباط صلیبی ACL شدند به موقع به پزشک مراجعه کنند تا بتوانند به فعالیت ورزشی خود ادامه دهند.

دکتر محمد رازی درباره عمل جراحی تعویض مفصل زانو با بیان این که هر روزه پروتزها و تکنیک&zwnj های جدیدتری در این باره به کار گرفته می&zwnj شود، تصریح کرد: این عمل مخصوص بیماران با سن بالاتر از شصت و پنج سال است که دچار آرتروز شدید زانو هستند و روش&zwnj های درمان طبی برای مداوای زانوی آنها کار ساز نبوده است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی آسیا، افزود: عمل تعویض مفصل زانو در سنین پایین تر توصیه نمی&zwnj شود مگر برای بیماران بیش از پنجاه و پنج سال که دارای آرتروز شدید زانو باشند انجام می پذیرد.

وی ضمن توصیه به ورزشکاران در مراقبت جدی از زانوهای خود در حین فعالیت&zwnj های ورزشی، گفت: ورزشکاران اگر دچار آسیب دیدگی در این ناحیه شدند آن را به موقع پیگیری کنند. به عنوان مثال اگر دچار پارگی رباط صلیبی ACL می&zwnj شوند در زمان مناسب جهت درمان به پزشک مراجعه کنند تا دچار آسیب دیدگی&zwnj غضروف و در نهایت آرتروز زودرس نشوند و مجبور به استفاده از مفصل زانویی مصنوعی نشوند.

دکتر رازی با اشاره به این که مفصل زانویی مصنوعی مخصوص حرکت&zwnj های بسیار ساده و با احتیاط است، خاطر نشان کرد: این مفصل مصنوعی مخصوص فعالیت&zwnj های ورزشی شدید نیست، زیرا در ساخت آن از مواد فلزی و پلاستیکی فشرده استفاده شده که در اثر فعالیت&zwnj های ورزشی سنگین تخریب شده و از بین می&zwnj رود.

رئیس انجمن جراحان زانوی ایران با تاکید بر این که ورزشکاران پس از آسیب دیدگی&zwnj زانو بلافاصله به پزشک متخصص جهت درمان مراجعه کنند و آن را پشت گوش نیندازند، اظهار کرد: متاسفانه بیشتر ورزشکاران پس از گذشت چند سال از آسیب دیدگی&zwnj به فکر درمان آن می افتند که خیلی دیر است و عواقب جبران ناپذیری برای آنها دارد در صورتی که با مراجعه زود هنگام حتی می&zwnj توانند به ورزش حرفه&zwnj ای خود نیز ادامه دهند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

Visit Us On FacebookVisit Us On Instagram