۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 13075
  • 07 مهر 1393 - 5:53
  • 192 بازدید
  • ارسال توسط :

حریفان تکواندو کاران ایران در بازیهای آسیایی مشخص شدند

با برگزاری مراسم قرعه کشی، حریفان تکواندوکاران ایران در هفدهمین دوره بازیهای آسیایی مشخص شدند.

به گزارش روابط عمومی هیئت تکواندو استان تهران و به نقل از  سایت فدراسیون تکواندو، مسابقات تکواندو در هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی از روز سه شنبه (۸ مهرماه) به مدت ۴ روز در ۸ وزن بانوان و آقایان برگزار می شود.
جلسه قرعه کشی این مسابقات (یکشنبه)، ساعت ۱۴ به وقت محلی برگزار شد و طی آن هوگوپوشان ایران، حریفان خود را در این رقابتها شناختند.
بر این اساس، از تیم ایران و در روز اول این رقابتها، سه شنبه (۸ مهرماه) مسعود حجی زواره، یوسف کرمی و سوسن حاجی پور به مصاف رقبایشان خواهند رفت که مسعود حجی زواره دارنده مدال طلا و نقره قهرمانی آسیا، اولین نماینده ایران خواهد بود که در وزن ۷۴- کیلوگرم ابتدا با “تام دونگ” از ویتنام مبارزه می کند و در صورت پیروزی یکی از تکواندوکاران هند، نپال و لبنان حریف او خواهند بود.
یوسف کرمی کاپیتان تیم ملی کشورمان، دارنده مدال برنز المپیک، ۲ مدال طلای بازیهای آسیایی و مدال طلای جهان و آسیا نیز در فینالی زودهنگام با “جسور بایکازوف” دیدار خواهد کرد. این تکواندوکار ازبک که طلا و نقره قهرمانی آسیا و مدال برنز گرندپریکس قزاقستان را در کارنامه دارد، یکبار در فینال قهرمانی آسیا ۲۰۱۴ و با ناداوری، مقابل کرمی به برتری دست یافته است.
یوسف کرمی نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم کشورمان، در ادامه و در صورت برتری باید با نماینده اردن مبارزه کند.
سوسن حاجی پور در وزن ۵۳- کیلوگرم، دارنده مدال برنز بازیهای آسیایی گوانگجو، ابتدا با “فریزا الدانگوروا” از قزاقستان (دارنده مدال نقره و برنز قهرمانی آسیا) مبارزه خواهد کرد و در صورت برتری با برنده دیدار “ساریتا” از تایلند (نایب قهرمان جهان و دارنده مدال برنز آسیا) و “نیکولاس چام” از فیلیپین (نایب قهرمان آسیا) رو در روی می شود.
در روز دوم این مسابقات، مهدی خدابخشی، سجاد مردانی و سمانه شش پری نمایندگان ایران هستند که در این رقابتها و در بخش مردان، مهدی خدابخشی قهرمان آسیا و دارنده مدال طلای گرندپریکس قزاقستان، ابتدا با “بهادر آریه” از نپال مبارزه می کند و در ادامه باید به مصاف برنده دیدار “هیدونری اباتا” از ژاپن و “نبیل تلال” از اردن، دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی گوانگجو برود.
همچنین سجاد مردانی، نایب قهرمان جهان و دارنده مدال طلای ارتش های جهان، در وزن ۸۷+ کیلوگرم فینالی زودهنگام دارد و باید با نماینده کشور میزبان مبارزه کند.
مردانی در نخستین گام با “چولهو جو” که در کارنامه خود طلای جهان در سال ۲۰۱۱ و نایب قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۴ را در اختیار دارد دیدار خواهد کرد.
این بازیکن کره ای تاکنون ۲ بار با تکواندوکاران ایران مبارزه کرده است. یکبار مقابل کوروش رجلی در قهرمانی جهان ۶ بر ۵ به برتری دست یافته و یکبار هم در رقابتهای قهرمانی آسیا ۲۰۱۴، با نتیجه ۶ بر ۳، برابر مرتضی شیری پیروز شده است.
مردانی در صورت برتری باید با برنده دیدار هند و لبنان مبارزه کند.
اما در بخش بانوان، سمانه شش پری کاپیتان تیم ملی کشورمان، در وزن ۵۷- کیلوگرم در اولین گام به مصاف “مارسیکا هالیندا” از اندونزی می رود و در صورت برتری با “محبوبا شاریپوا” از تاجیکستان مبارزه خواهد کرد.
در روز سوم رقابتهای تکواندو در المپیک هفدهم، پنجشنبه (دهم مهرماه)، بهنام اسبقی و شکرانه ایزدی بر روی شیاپ چانگ می روند.
بهنام اسبقی، قهرمان جهان و آسیا و تکواندوکار وزن ۶۸- کیلوگرم کشورمان پس از یکدور استراحت با برنده مبارزه “سعید صالح” از قطر و “تینگ فان” از ویتنام رو در رو می شود.
شکرانه ایزدی تکواندوکار وزن ۶۷- کیلوگرم کشورمان، پس از یکدور استراحت باید با برنده دیدار “آیشا شاکیا” از نپال و “ژینگ لیو” از ماکائو دیدار کند.
در روز پایانی این بازیها که جمعه (یازدهم مهرماه) پیگیری می شود. فاطمه روحانی، اکرم خدابنده و فرزان عاشورزاده نمایندگان ایران خواهند بود که در بخش بانوان، فاطمه روحانی در وزن ۷۳- کیلوگرم، ابتدا با قرعه استراحت رو به رو است و سپس با برنده دیدار برونئی و پاکستان مبارزه می کند. روحانی در صورت پیروزی در این مرحله تکواندوکارانی از هند و کویت را پیش رو دارد.
اکرم خدابنده، تکواندوکار وزن ۷۳+ کیلوگرم کشورمان نیز، در اولین گام به مصاف “داوین سورن” از ماکائو (دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا) می رود و در صورت برتری با برنده دیدار نپال و ماکائو مبارزه خواهد کرد.
اما فرزان عاشورزاده تکواندوکار وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان در نخستین دیدارش، “محمد خلیفه” از اردن را پیش رو دارد. این تکواندوکار مدال طلای قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد.
عاشورزاده که مدال قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد در صورت برتری در این دیدار باید با ” پن یک کاراکت” از تایلند (دارنده مدال طلای نوجوانان جهان و طلا و نقره قهرمانی آسیا) مبارزه می کند.
گفتنی است؛ علی رغم ثبت نام و صدور آی دی کارت از سوی مسئولین برگزاری مسابقات، امروز و در حین انجام مراسم قرعه کشی،اعلام شد که تکواندوکاران کمتر از ۱۷ سال مجوز حضور در این رقابتها را ندارند که بر این اساس ۴ تکواندوکار از کشورهای ایران (کیمیا علیزاده تکواندوکار وزن ۶۲- کیلوگرم)، تایلند، بنگلادش و تاجیکستان از قرعه مسابقات کنار گذاشته شدند.
مسئولین فدراسیون تکواندوی جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری این موضوع هستند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

Visit Us On FacebookVisit Us On Instagram