۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

  • شناسه : 3191
  • 30 اردیبهشت 1394 - 12:58
  • 458 بازدید
  • ارسال توسط :
جمشید سهرابی : تکواندوی ایران از همه لحاظ درخشید

جمشید سهرابی : تکواندوی ایران از همه لحاظ درخشید

تیم تکواندوی ایران توانست در مسابقات قهرمانی جهان در روسیه برای دومین بار در تاریخ قهرمان شود، رئیس هیئت تکواندو استان تهران در این باره گفت: این بهترین نتیجه تاریخ بود و با این کار کره جنوبی تحقیر شد. جمشید سهرابی رئیس هیئت تکواندو استان تهران در مورد قهرمانی تیم ایران برای دومین بار در […]

تیم تکواندوی ایران توانست در مسابقات قهرمانی جهان در روسیه برای دومین بار در تاریخ قهرمان شود، رئیس هیئت تکواندو استان تهران در این باره گفت: این بهترین نتیجه تاریخ بود و با این کار کره جنوبی تحقیر شد.

جمشید سهرابی رئیس هیئت تکواندو استان تهران در مورد قهرمانی تیم ایران برای دومین بار در تاریخ این رشته اظهار کرد: ابتدا این قهرمانی و کسب موفقیت را به تمامی اهالی تکواندو و همه زحمت کشان این رشته تبریک می گویم. این نتیجه بهترین نتیجه تاریخ تکواندوی ایران بود. نتیجه کسب شده حتی نسبت به چند سال پیش که تیم ایران قهرمان شده بود، خیلی بهتر بود و تکواندوی ایران از همه لحاظ درخشید.

وی در مورد چهارم شدن کره جنوبی در این دوره از رقابتهای جهانی افزود: همین که کره جنوبی بین سه تیم اول نبود و چهارم شد یعنی کره جنوبی در این مسابقات له شد. این نتایج نشان می دهد کره جنوبی دیگر تنها قدرت تکواندو نیست و از نفوذ آنها کاسته شده است.
سکان دار تکواندو پایتخت با اشاره به اینکه دیگر از نفوذ کره ایها در جهان کاسته شه است، گفت: آنها در اوایل شروع تکواندو قدرت بلامنازع بودند اما بعد از مدتی کشورهای دیگر قدرت خود را نشان دادند. از آن زمان بود که آنها با تکیه بر نفوذ داوری می توانستند قهرمان شوند ولی این نتایج نشان داد که تکواندوی کره روبه زوال است

وی در پاسخ به این پرسش که برخی منتقدان می گویند کره جنوبی با تیم اصلی خود به این رقابتها نیامده بود و جوانگرایی کرده بود؟ ادامه داد: گفتن این حرفها انصاف نیست و کمرنگ کردن تلاش های تکواندوکاران، اهالی این رشته و بزرگان است. رقابتهای جهانی برای همه کشورها مهم است و اهمیت آن زمانی بیشتر می شود که سال قبل از المپیک باشد.

سهرابی در پاسخ به این سوال که کدام ملی پوش ایران دراین مسابقات عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشت؟ گفت: بی تردید مهدی خدابخشی اولین چهره ایران بود. عملکرد او خیلی خوب بود و علاوه بر مدالی که گرفت توانست استیون لوپز قهرمان نامدار آمریکایی را که قبل از این نفرات سرشناس ایرانی را برده بود براحتی و با نتیجه ۱۳ بر یک شکست دهد. او خیلی با انگیزه و جنگنده ظاهر شد.

وی گفت: نفر دوم ایران در این رقابتها فرزان عاشورزاده بود که به حق لقب سونامی را یدک می کشد. او توانست روند ثابت کسب مدالش را ادامه دهد و خیال همه را راحت کرد. می‌توان روی او به عنوان یک مدال آور در مسابقات فکر کرد. مسعود حجی زواره هم سومین فرد موفق تیم ایران در این مسابقات بود.

رئیس هیات تکواندوی استان تهران در مورد موفقیت کیمیا علیزاده و کسب مدال برنز که اولین مدال تاریخ تکواندوی بانوان بزرگسال ایران در مسابقات جهانی بود گفت: این مدال نشان می دهد که بانوان هم آرام آرام در حال موفق شدن هستند. البته باید از امثال علیزاده و روحانی حمایت بیشتری کرد تا آنها در مسابقات بعدی هم برای ایران افتخار آفرینی کنند. وقتی این ورزشکار می تواند در فضای مسابقات جهانی مدال بگیرد می تواند در بازیهای المپیک هم موفق شود.

مدرس بین المللی تکواندوی ایران در مورد انتخاب بیژن مقانلو به عنوان بهترین مربی این دوره از مسابقات جهانی هم ادامه داد: شکی نبود با توجه به نتیجه ای که تیم ایران گرفت باید او را به عنوان بهترنی مربی انتخاب می کردند. او توانست بار دیگر توانمندی تکواندوی ایران را به همگان نشان دهد. نکته قابل توجهی که در مورد کادر فنی مردان و بیژن مقانلو باید بگویم این است که در این تیم سرمربی، مربی ، بازیکن و مربی بدنساز هیچ فرقی با هم ندارند و همه یکی هستند و فقط به یک هدف فکر می کنند. همین رمز موفقیت بود و اگر این شیوه در تیم بانوان هم رعایت شود امیدواری بیشتری در آن بخش هم بوجود می آید.
منبع : خبر گزاری ایسنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

Visit Us On FacebookVisit Us On Instagram